?LKOKUL B?R?NC? SINIF ?RENC?LER?NE KARNE YER?NE “GEL???M RAPORU” VER?LECEK

TYMM kapsam?nda gncellenen ?retim programlar?, “beceri” temelli bir yap? zerine ?ekillendi. Bu yap?; alan becerileri, kavramsal beceriler ve sosyal-duygusal ?renme becerileri gibi birok bile?eni ieriyor.
“Beceri temelli” yeni mfredatla “sonu odakl? lme” yerine “sre odakl? lmeye” de gei? yap?ld?.
Yeni mfredat do?rultusunda haz?rlanan ders kitaplar?nda da “sre odakl? lme” kapsam?nda “btncl e?itim yakla??m?” benimsendi.
Bylece, derslere ynelik sonu hakk?nda bilgi veren ancak ?rencilerin sre iindeki geli?imlerine dair bilgileri iermeyen karne uygulamas? yerine, “Trkiye Yzy?l? Maarif Modeli”nin uyguland??? ilkokul birinci s?n?flarda, ?rencilerin sosyal-duygusal ?renme becerilerini de ieren “geli?im raporu” uygulamas?na geildi.
Bu erevede ilkokul birinci s?n?f ?rencilerine, sonu odakl? karne yerine ?renciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyu?sal ve fiziksel a?dan bir btn olarak gren “btncl e?itim yakla??m?” do?rultusunda haz?rlanan “geli?im raporlar?” verilecek.
Karne yerine haz?rlanacak bu raporda, ?rencilerin ?renme ?kt?lar? ve sre bile?enleri dikkate al?nacak. “Trkiye Yzy?l? Maarif Modeli”nde yer alan sosyal-duygusal beceriler de geli?im raporlar?na yans?t?lacak.
Velilere somut neriler sunulacak
Bylece velilere, ?retmenlerin de?erlendirme srelerinde dikkate ald??? geli?imsel ltler ile ocuklar?n kaydetti?i ilerleme hakk?nda rehberlik sa?lanacak. Geli?im raporlar?nda ?rencilerin geli?imlerinin desteklenmesi iin velilere somut neriler sunulacak.
?lkokul birinci s?n?f ?rencilerinin geli?im raporlar? ilk kez, 17 Ocak’ta ba?layacak yar?y?l tatilinde verilecek. Ayr?ca “e-Okul” zerinden velilerin de eri?imine a?lacak.
Geli?im raporlar? iin uygulama ekranlar?, sade ve anla??l?r ?ekilde kurguland?. Bu raporlar?n haz?rl?k srecinde, beceri temelli ?retim programlar?na sahip lkelerin e?itim sistemlerine dair uygulamalar incelendi.
Ard?ndan ?retim programlar?n?n gncellenmesinde grev alan akademisyenler ve ?retmenlerle toplant?lar yap?ld?.
Bu toplant?larda, ?retme ve ?renme srecinin ayr?nt?l? de?erlendirilebilmesi iin rubrikler ve dereceli puanlama anahtarlar? haz?rland?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir